media waar wij onze docu's uitzenden, o.a. NPO
kijkers op onze meest succesvolle documentaire
onze lijst met films die wij hebben gezien is oneindig
Een documentaire(serie) waarin we een lange periode de activiteiten van een bedrijf of project volgen, uitgezonden op televisie of gepubliceerd op YouTube, om nieuwe geïnteresseerden in het bedrijf te creëren en als relatiemarketingtool.
Stakeholders een écht verhaal laten vertellen op tv of online, daar kan geen spotje tegenop.
Een journalistieke insteek zorgt ervoor dat je verhaal een breed publiek trekt.
Een docu geeft je kijker een gevoel bij je merk, wat resulteert in sterke branding.
Als maatschappelijke organisatie sta je middenin de samenleving. Jouw onderscheidende vermogen is dat je iets teruggeeft aan de maatschappij. In een documentaire kun jij de wereld laten zien wat je te bieden hebt.
Geen gelikte commercial maar het échte verhaal. We kijken een paar dagen mee in het bedrijf, laten medewerkers en stakeholders uitgebreid aan het woord en we kijken verder dan alleen het bedrijf maar doen breed onderzoek naar het thema.
Eerst verdiepen we ons in het centrale thema. Onze redacteur doet onderzoek naar het project, het bedrijf en vooral ook hoe het project past in een breder maatschappelijk kader. Onze regisseur schrijft op basis hiervan het script. Samen met een passende marketingstrategie vormt dit het documentaireplan.
Vervolgens komen onze regisseur, cameraman en interviewer meerdere dagen langs om activiteiten vast te leggen, medewerkers te interviewen en experts te bevragen. In de montage maken we hier een film van die wegkijkt als een film en mensen raakt en aan het denken zet.
Een branded documentaire is een vorm van ongedwongen reclame. Uit interesse stort de kijker zich een halfuur in een onderwerp en daarmee ook in jouw bedrijf. Waar we met Adblockers er alles aan doen om reclames te vermijden, kijken we maar al te graag documentaires op Netflix, Videoland en YouTube.
Een branded documentaire gaat niet direct over je producten of diensten maar het laat wel zien dat je als bedrijf betrokken bent actuele thema's. Jouw klanten of medewerkers vertellen hun ervaring over een project, betere reclame is er niet. Het is niets minder dan een kwaliteitsfilm en dat betekent goede storytelling en een groot en vooral betrokken kijkerspubliek.
Onze redacteur en regisseur gaan in gesprek met jouw bedrijf. We bespreken welk onderwerp we gaan belichten en welke kant de video op gaat. Ook gaan we in gesprek met media die de documentaire willen uitzenden, en/of we richten een YouTube-kanaal in.
In een journalistiek researchdossier houden we de gesprekken bij én voegen we informatie toe over het onderwerp. Ook spreken wij met betrokken personen over het verhaal dat we vertellen.
De regisseur schrijft een script voor de opnames. We regelen alle locaties, technische faciliteiten, interview-kandidaten, figuranten en de crew. Uiteindelijk gaan we draaien en zorgen we ervoor dat jouw activiteiten mooi in beeld komen.
Na de opnames gaat onze editor aan de slag met de beelden. Onze vormgever maakt een huisstijl in de kleuren, fonts en feel van jouw bedrijf. Onze in huis voice-over (Julian Klop) praat de beelden aan elkaar. We maken animaties, muziek en persmateriaal op maat.
Na de montage en een hermontage op basis van feedback, is het tijd voor de lancering. Onze marketing-partner maakt trailers, teasers en ander (foto-)materiaal. Het is mogelijk om door onze partner een première te organiseren voor jouw stakeholders.
Nadat de video is gepubliceerd krijgt de opdrachtgever een feedbackformulier toegestuurd om de samenwerking te beoordelen. Indien gewenst plannen we ook een evaluatiegesprek in.
Naast een documentaire van 15-25 minuten maken we een flitsende trailer van 1 minuut die mensen nieuwsgierig maakt naar de docu.
Korte pakkende fragmenten uit de documentaire voor jouw social media-kanalen.
We doen onderzoek naar de social media die jouw doelgroep gebruikt en adviseren in het gebruik hiervan bij het verspreiden van de content.
We leveren een uploadschema aan met daarin de handigste momenten om de teasers, trailer en ander materiaal te delen.
We adviseren over welke partijen je kunt benaderen om gratis media-aandacht te creëren.
Nodig jouw stakeholders uit voor de première in een bioscoopzaal. Laat ze zien hoe jouw bedrijf het verschil maakt onder genot van een drankje.
Wil jij een volgende stap zetten met video? Neem vrijblijvend contact op, vraag een offerte aan of deel de dienst met een van je collega's.
Vul je je gegevens in en producent Julian Klop neemt contact met je op om een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen.